kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 4-Mar-2007 09:17 Email | Share | Bookmark
Masak Lemak Udang

 
Masak Lemak Udang


1 kilo Udang (saya guna banana prawn)
8 biji cili api ( cili disini sangat pedas)
1/2 tin light coconut cream
8 biji buah tomato cherri
2 helai daun kunyit
3 keping asam
serta sedikit kunyit serbuk
garam to taste/ sedikit gula sebagai perasa


cara nya

Bersihkan udang dan belah di belakang jika udang besar.
Tumbuk cili dan bawang sampai halus
Masukan semua bahan2 tumbuk kedalam periuk, serta kunyit
serbuk, panas kan dapur masuk sebentar dan masukan santan
dan seterus nya udang, daun kunyit, asam keping. gula
dan garam, dan akhir nya buah tomato cherri.












Quote:
    Ida>>auntie tanam cherry tomato ni, sampai tak larat nak
    makan, jadi apa lagi semua masakan masuk tomato,kalau dekat boleh kita
    kasi kan


    Misliha >> Asalamualaikum, terima kasih kerana singgah ke page auntie,
    tomato memang banyak kat sini, tanam sendiri, sekarang dah tak termakan pula,
    dah auntie melawat page misliha, menarik sungguh cake2, nanti kalau auntie balik
    kampung insyaallah kite order ok


    Za>> macam mana tomato Za belum masak, tak cukup panas agak nye
    kat sana tu, tak pe dia akan masak juga bersabar ok, daun kunyit tu memang
    macam harga emas, kalau ada lebih insyaallah


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net