kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 17-May-2007 08:27 Email | Share | Bookmark
Chocolate Kit Kat Cookies

Kit Kat
Cookies yang dah siap
chocolate yang di cairkan
yang baru di masak
Dah lama tak buat cookies, tiba saja teringat kan cookies Mama Fami
ish ...cuba lah, Kit Kat pun banyak kat rumah, memang tak rugi cuba,
SEDAP, auntie makan bersama kawan2 kat sini semua mintak recipe

http://mamafami.fotopages.com/, thanks Mama.......kerana berkongsi
recipe, terutama orang macam auntie ni selalu kekeringan idea
apa nak masak , Ini lah rupa cookies auntie tu, tak cantik sangat
tapi boleh lah, tak macam resepi asal...... hehehe
Sorry Mama auntie paste kan recipe Mama kat sini
jangan marah ye










CHOCOLATE KIT-KAT COOKIES

Ingredients :

100 g butter
50 g icing sugar
2 teaspoons castor sugar
1 teaspoon vanilla essence
90 g flour
10 g cocoa powder
50 g cornflour
Enough Kit-Kat ~ cut into small pieces
Enough cooking chocolate ~ melted

Method :

1. Beat butter, sugar and icing sugar till creamy.
2. Add in vanilla essence.
3. Sift flour, cocoa powder and cornflour.
4. Add the dry ingredients into the creamed mixture. Mix well to form soft dough.
5. Roll to about 1/2" thick. Cut using cookie cutter of your choice.
6. Bake in a preheated oven at 180 C for 20 - 25 minutes.
7. Leave to cool.
8. Pipe a bit of melted cooking chocolate onto the cookie and stick a piece of Kit Kat on top.
9. Drizzle with cooking chocolate and allow to set.
10. Keep in an air-tight container.




Quote:
    Jie Jie>> Cube lah sedap cookies tu, lagi pun dia tak susah
    nak buat, bahan nye pun tak banyak, terima kasih kerana selalu melawat fp auntie

    Mama Fami>> thanks again for the recipe, my friends said beautiful

    Ida>> cuba lah Ida sedap

    Mak lang>>


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net