kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 20-Jul-2007 09:08 Email | Share | Bookmark
Marble Cake

 
 
 
Marble Cake auntie yang tak lah marble sangat
kerana cara auntie susun tu tak berapa teliti
sepatut nya auntie lebih kan warna asal, tak pe
lah cake dah jadi dan dah makan, hanya untuk peringatan
auntie "berhati2 dan jangan malas"

Resepi asal dari Kak Liza kita, so kak liza auntie
paste kan resepi kak liza ye... terima kasih







Marble Cake


250 gm butter
210 gm gula castor
5 biji telur
1 s/k esen vanilla
240 gm tepung superfine ]
1 sudu kecil baking powder ] ayakkan

20 gm serbuk koko
80 ml susu segar


1. Panaskan oven pada suhu 180 deg selama 10 minit.
2. Pukul butter dan gula sehingga kembang.
3. Masukkan telur satu persatu dan juga esen vanilla.
4. Masukkan tepung berselang seli dengan susu segar.
5. Kacau rata sehingga adunan sebati.
6. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian [masukkan dalam bekas yg berasingan].
7. Masukkan serbuk koko dalam 1 bahagian dan kacau rata.
8. 1 bahagian lagi lagi dibiarkan warna asal.
9. Sediakan loyang yg telah dilapikkan kertas.
10. Sudukan adunan ke dalam tengah loyang secara berselang seli warna koko dan warna asal.
11. Bakar selama 50 - 60 minit atau sehingga kek masak.
















Quote:
    Mak lang>> nak cake marbel yang tak marble tu
    boleh nanti kita hantar

    Mama Fami>> tinggi ke cake auntie tu auntie pakai acuan yang tinggi dan
    agak kecil

    Norean67>> so sorry, entah macam mana jadi gitu, auntie buat ok pulak
    sebab dah banyak kali auntie cuba ok aje, kenapa ye

    Norean67ye ke gi Hobart, holiday ye, ada juga makanan halal kat sana
    kena cari kat Islamic Finder sorry


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net