kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 22-Jul-2007 10:47 Email | Share | Bookmark
Carrots Muffin

 
 
 
Baru2 ini auntie ade buat carrots muffin, memang sedap dan menjadi
pula, tapi sebelum auntie bercerita auntie nak minta maaf kerana
auntie terlupa dari siapa auntie dapat kan resepi ini, so so sorry
puas auntie cari tak dapat tuan punya resepi asal jangan
marah kalau tuan punya nampak dan tolong lah peringat kan
auntie maklum lah dalam umur bergini kadang2 pelupa sikit
ampunnnnnnnn











Bahan2 untuk carrot muffins

Bahagian A

100gm mentega
100gm gula castor

Bahagian B

200 gm tepung gandum
1 sudu teh baking powder
60 gm carrot -di sagat halus
60 gm bahan campuran kismis
60 ml susu cair
2 biji telur


Cara nya
Putar bahagian A sebentar sampai sebati dan masukan
telur satu persatu dan kacau lagi, masukan tepung yang telah di ayak
bersama baking powder, kaup balikkan sampai sebati, dan akhir sekali
masukan carrot, buahan campuran dan susu segar, kacau lagi
dan bakar selama 25 hingga 30 minit dalam suhu 180 deg.





Quote:
    Yang Mazni>> salam Yang Mazni apa kabar, auntie harap sihat2 selalu,
    cuba lah carrot muffin ni sedap dan senang nak buat pun


    Rfah>> ye ke nanti auntie pun nak cuba cream cheese topping



    RosLenda>>boleh tahan juga

    Mama Fami>> auntie nak tanya mama sikit ni, resepi ini dari fp mama
    ke? puas kita berulang2 tengok fp kawan2 tapi tak dapat juga mencari heran lah



    cek de sam>> salam dan terima kasih kerana singgah di fp auntie, boleh tahan
    juga lah muffin carrot ni

    Kamariah>>ye ke nak cube carrot muffin tu, kalau cube nanti jangan lupa
    paste kan gambar ye

    Mama Fami>> terima kasih kerana tolong rayau kan kat auntie tu, heran juga
    siapa lah pemegang resepi misteri ini :-

    Aida>> salam perkenalan, sedap kan muffin tu, dan terima kasih kerana
    memberi tahu auntie siapa pemegang resepi, tetapi.......tetap auntie tak boleh cari
    walau bagaimana pun terima kasih ye

    Mamasya>> cuba tau, nanati kasi auntie tengok gambar

    Jie Jie>> musim sejuk sekarang ni, kenape dengan oven Jie Jie tu, dia demam
    ke , auntie rasa macam boleh kut masok m/wave, tapi auntie tak pernah cuba lah kan :-

    Bonda Raqyn>> tu lah sedap kan, lagi pun tak banyak bahan yang di guna kan


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net