kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 28-Sep-2007 10:13 Email | Share | Bookmark
Kuih Kasturi

 
 
Dah lama nak cuba buat kuih kasturi ni, tapi tak juga buat2
baru ini sempat nak buat, lagi pun kerana di bulan puasa
kepala me-reka2 apa nak makan ketika berbuka nanti,
baru teringat yang auntie dapat resepi kuih kasturi dari fp
Fazi Zaid terima kasih
Fazi kerana beri auntie resepi ini, memang nya favorite auntie ni
best sangat, lagi pun kuih lembut boleh di simpan sampai ke-esukan
hari








Quote:

Sweet Mung Bean Fritters (Kuih Kasturi)

Ingredients

• 200 g (1 cup) dried mung bean (kacang hijau)
• 750 ml (3 cups) water
• 1 pandan leaf, tied into a knot
• 125 g (1/2 cup) sugar
• 25 g (2 tablespoons + 2 teaspoons) flour
• Pinch of salt
• 50 g (1/2 cup) grated coconut (kelapa parut)
• Oil for deep-frying

Batter

• 6 tablespoon rice flour
• 2 tablespoons plain flour
• ¼ teaspoon salt
• 1 teaspoon lime juice (air kapur)
• 100 ml (1/3 cup + 1 tablespoon) water

Methods:

1. Wash the beans, drain then pour in 750 ml (3 cups) of fresh water. Add the pandan leaf and bring to a boil. Lower the heat and cook until they are soft. Remove the pandan leaf.

2. Add sugar and cook for 5 minutes until the mixture is thick and quite dry. Sprinkle in the flour and salt and stir well to prevent lumps from forming. Stir in the grated coconut and cook for 5 minutes. Remove the pan and allow to cool.

3. Take heaped tablespoonfuls of the bean mixture and with lightly-floured hands, roll them into small balls before flattening them out slightly into patties. Cover and refrigerate for 15 to 20 minutes.

4. Mix all the batter ingredients together and stir until smooth.

5. Fill a pan with oil and heat over medium heat. When hot, dip each mung bean patty into the Batter and slip it into the hot oil. Fry for 2 to 3 minutes on each side until the Batter is a crisp golden brown.



Quote:
Fazi, auntie paste je recipe ye, terima kasih


Quote:
    Mamasya>> alhamdullilah boleh di beli, auntie kat sini kalau nak
    makan kena buat sediri sedih kalau tidak dah tentu pergi beli aje

    Kak Leen>> dapat di bayangkan di sini kemeriahan pasar ramadhan, dan
    kalau teringin kuih muih beli saja , best kan, tak payah penat nak buat


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net