kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 19-Oct-2007 10:08 Email | Share | Bookmark
Sarang Semut

 
 
 
 
 
 
Sebahagian dari kuih raya yang auntie sempat buat, biskut yang menarik
dan cantik rupa nya ini auntie dapat dari fp
Kak Liza
tahun sudah pun auntie buat kuih ni juga, jadi tahun ini tak boleh
tak buat, dah jadi biskut resmi lah nampak nya , kepada sesiapa yang belum cuba
cuba lah memang sedap. Lupa auntie nak cakap, yang auntie guna acuah muruku,tapi
susah lah nak pusing, jadi auntie rasa lebih baik gunakan acuan sarang semut atau grater.








BISKUT SARANG SEMUT

Bahan
250 gm butter
100 gm gula halus
350 gm tepung gandum.....]
100 gm tepung jagung.......] di ayak
1 biji kuning telur
1 s/teh esen vanilla

hiasan
Sedikit coklat rice
sedikit manik gula kecil(warna-warni)
secukupnya paper-cup kecil

Cara
1. Pukul butter dan gula sampai kembang.
2. Masukkan kuning telur dan esen vanilla dan gaul rata.
3. Masukkan tepung dan gaul lagi.
4. Parutkan adunan kedalam mangkuk kecil dan sudukan kedalam paper-cup.
5. Taburkan coklat rice dan manik gula kecil.
6. Bakar dalam suhu 180 deg selama lebih kurang 15 minit.













Quote:
    Nur>> nampak cantik agak nya pasal paper cup tu merah,
    tu lah masa bulan puasa macam tak cukup masa nak buat entry, sibuk sangat

    Mamasya>> boleh cuba tahun depan, auntie suka biskut ni, nanti auntie
    letak gambar raya, kena tenguk yang eluk2 sikit insyaallah

    Jie-Jie>> Biskut Jie-Jie misti lebih istimewa

    Ida>> masa datang rajin tu cepat2 auntie buat entry, kalau datang malas
    nanti susah lak

    Roy Lazim>> ok aje tak lah cantik sangat biskut auntie tu


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net