kay's photos

By: umi kal wheldon

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 26-Dec-2007 07:37 Email | Share | Bookmark
Loganberry Muffin

 
 
 
Kawan auntie dari Longford yang tidak lah jauh dari mana
auntie tinggal, dia banyak bercucuk tanam, termasuk lah
segala jenis berry, saperti blueberry,resberry,black berry
entah apa2 berry lagi, jadi berry2 ni kalau di simpan lama
setelah di petik memang tak tahan, auntie bersusah payah
untuk membuat muffin dan yang lain2 lagi, selepas makan
dah tak termakan ini lah rupa muffin auntie

Loganberry Muffin

1/2 cup butter
1/2 cup sugar
2 eggs
1 cup milk
1/4 cup lemon juice (kalau tak suka tak payah letak)
kalau berry tu masam
250 g fresh berries (auntie guna yang fresh)
450 g tin berries kalau guna yang dalam tin (kalau guna tin) * drained
2 1/2 cups self- raising flour

Method

Preheat the oven and grease muffin pans.
Thoroughly blend the butter and sugar.Beat
in the eggs and then the milk. Gently fold the
the berries (or drained berries) into the mixture
taking care not to break them. Fold the flour into
the wet mix then place the mixture into the previously
prepared pans and bake.

Bake: 200 deg for 20 - 25 minutes.







Quote:
    Baba>> Lama tak dengar berita, Selamat Tahun Baru 2008, semuga di berkati
    Allah

    Nur>> auntie pun suka, tapi lebih sedap auntie rasa resberries, ada juga kat backyard
    auntie tu, tapi tahun ni tak banyak sangat, kat Spore senang dapat tak?? Nur tinggal di sebelah
    mana ye ??

    Mamazieza>> tengah musim buah kat sini,, tu lah macam2 berry keluar tu


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net